+380677553648 Контакти

Звіти про походи - Кавказ

Черниш трохи зажурився і, швидше за все, відчував, що я їду. З кимось встиг помірятися зубами, але поводився скромно. Я звернув увагу жінки, яка пекла смачні хичини, і розповів історію собаки, щоб хтось був в курсі ... Залишив Чернишу нашийник, обійняв на прощання, і стримуючи сльози, зайшов в маршрутку. Я розумів, що таку собаку можна шукати все життя і не знайти, але змушений залишити її і, напевно, шматочок свого серця. І ніколи я не забуду цю історію. Щиро сподіваюся, що йому повезе з новим гарним господарем.
1 шт
Я помітив кіш і худобу, і вирішив обійти стороною, щоб не турбувати, але трохи пізніше, коли милувався і фотографував, почув оклик. Це був пастух. Він йшов до мене, і я рушив назустріч. Він трохи «припух» від моїх псів, які кинулися і облаяли його. Але побачивши, що ми дружелюбно розмовляємо, вони розслабилися. Азнавур покликав до себе в гості і запропонував залишитися на ніч в кошарі. Спочатку я відмовився, розуміючи, що у нього там своя псарня, але потім вирішили прив'язати моїх собак в затишному місці серед берізок і рододендронів. Наївні далися на цю процедуру, стали в нагоді стропи. Мені було трохи шкода собак, хоча розумів, що з ними все буде в порядку. Вони навіть не гавкали, коли ми йшли. Далі хотілося б розповісти про специфіку роботи чабанів і способі життя, але, боюся, це займе багато уваги.
Жарило сонце, але собака, висолопивши язик, не відставала. Робили привали в тіні. Я дивувався тварині, починаючи подумувати, куди цього героя потім подіну. Перед заключним злетом на перевал Кизил-Ауш, біля коша, на нас налетіли 4 вівчарські собаки, схожі на кавказців, з куцими вухами. Це була дійсно війна. Якби я не мав справу з собаками в своєму житті і не дивився програму Цезаря Мілана, то був би з'їдений разом з моїм «Чернишем». Господар, вийшовши з коша, ліниво спостерігав за цим здалеку. Трекінгові палиці і страшний басовитий крик давали нам поступово віддалятися. Один раз ці пси підім'яли під себе Черниша, він теж хоробро оборонявся. Я знову кинувся на них, і пси трохи відступили.
Трохи холоднувато було спати, хоч і ховалися в сніговій фортеці. Вночі чулися різкі пориви вітру, а під ранок пішов сніг. Встали о 8:30, і по дорозі до струмка по воду зрозумів, що день видався нелегкий. Пейзаж ланцюжка гір був прихований сніжної хуртовиною, а ті доріжки, які вірно вели до перевалів, замело начисто. Поснідали, і вирішили, що все одно повинні йти. Приготувалися до штурму, стали в нагоді і гірськолижні окуляри, і капюшон.
1 шт
Сніг радував помірною кількістю, і йти було легко. Додатково до цього відмінна сонячна погода і відповідний настрій у всіх учасників походу. Незабаром стало зрозуміло, що лавинної небезпеки немає. Сніг лежав добре скріпленим пластом, і я досить безбашенно спускався з одного з найкрасивіших перевалів - Юмекорра (Ущелини Мертвих).
До перевалу ми добралися досить швидко, відкривши для себе новий дивовижний краєвид і нову долину. Частина групи скинула рюкзаки і зробила радіальний вихід на сусідню вершину, а частина залишилася чекати, періодично відчуваючи прохолоду, по хребту гуляв вітер. До цього часу хмари почали маневрувати, періодично ховаючи від нас скелястий хребет і наштовхуючи на роздуми про подальший маршрут.
4 км казкової дороги серед ялин, що омивається з двох сторін озером Валдайське. Дивуючись красою монастиря, дивуюся, чому я не зустрічав по дорозі церков або капличок, крім зруйнованого храму біля села Вечеря. Адже в Карпатах їх сотні.
1 шт
День починався чудово, світило сонце і було тепло і радісно. Чітких планів на найближчі два дні ще не було, хоча починали вимальовуватися два можливих варіанти, або йти до Місячної галявини і там ще день постояти, або підніматися на сусідній хребет Абішіра-Ахуба. Але, так чи інакше, нам потрібно було повернутися в Архиз і поповнити запаси продуктів.
І знову за спиною залишилася чергова долина, що стала такою рідною за вчорашній день. Прикриваються розлогими деревами ми дісталися до кордону лісу, звідки як на долоні було видно перевал Озерний. Залишався відносно невеликий ривок і «золотий ключик» повинен бути у нас в кишені - на перевалі повинна бути зв'язок. Вже більше трьох днів ми були відірвані від цивілізації, і дуже хотілося відправити звісточку додому, що у нас все добре і ми живі-здорові.
За перевалом відкрився вид на сусідню долину, в яку ми збиралися спускатися після заслуженого відпочинку. Нова долина манила нас, як нова іграшка вабить дитину, ненадовго затьмарюючи улюблені старі іграшки. Крім цього, далеко виднівся наш наступний перевал - Озерний, який був запланований на завтра. Але миттєво застарілі види за нашими спинами мали один незаперечний козир - Ельбрус, який ще під час підйому на перевал здався на горизонті. Найвищу вершину Кавказу оточував ореол із хмар і гірських вершин, приковуючи наші погляди.
1 шт
І ось ми знову ліземо по схилу, в напрямку чергового перевалу. Крок за кроком ми набираємо заповітні метри і внизу відкривається черговий приголомшливий вид. На голову поступово починає капати маленький дощик і зовсім скоро нас ніжно обволікає хмара. Далі вже можна було знімати нові серії «Їжачка в тумані», видимість впала до 10 метрів, а з туману ненадовго випливали поодинокі дерева, каміння і кущі. У якийсь момент наші голоси почали доповнювати звуки дзвіночків, створюючи загадковий і містичний фон для хмарних декорацій.
І ось настав той довгоочікуваний момент, коли рюкзак приємно тисне на боки і плечі, а під ногами починають з'являтися перші метри дороги. Абсолютно незрозуміло, що чекає нас попереду, які зустрічі і знайомства приготувала нам доля, і яка погода запланована небесною канцелярією на найближчі сім днів походу. Але навколо був Кавказ, найвищий (географічно вже точно) і, можливо, найкрасивіший гірський масив континентальної Європи, що не могло не радувати.
Мрія багатьох туристів, та й не тільки :) Нарешті і ми дочекалися 31 липня. Щовечора, лягаючи спати, ми думали, ворожили — як це буде? Але все що ми побачили, пройшли — вразило! Я не можу порівняти «це велич» ні з чим. Звичайно, Карпати теж гарні, але ЦЕ!