+380677553648 Контакти

Історії з походів: Я на лівому березі

Ця історія сталася в травні 2015 року, коли ми на другий день походу по Лікійській стежці спускалися в каньйон. Від місця привалу до каньйону йшла стежка без відгалужень, тому я відправив молодь вперед, а сам не поспішаючи спускався з двома більш літніми учасниками. Черговий привал з водними процедурами був запланований біля невеликого струмка з ваннами, але місце було зайнято гучними турками, і ми вирішили перебратися за відріг і вже в самому каньйоні влаштувати банний день.

Основна частина групи практично відразу пішла вперед, і я зі своїми супутниками продовжив повільний рух. Коли я дійшов до каньйону, хлопці вже приступили до водних процедур.

похід по Лікійскій стежці

В похід по Туреччині пішли двоє друзів, Вітя і Вова, які майже весь час трималися разом. І ось, коли я прийшов до каньйону, я побачив Вітю, який запитав у мене: «Де Вова?» Я здивувався, тому що Вову по дорозі я не бачив, хоча, за словами Віті, він повинен був йти позаду.

І ось я вже повертався по стежці назад до місця обіду, по дорозі не забуваючи кликати Вову. На зустріч пройшли дві групи, учасників однієї з яких я вже бачив біля місця нашого обіду. Вони розповіли мені, що ніхто до них на зустріч не йшов і самотнього туриста вони точно не бачили.

Поки я розпитував зустрічні групи, мене наздогнав Тарас (ще один учасник нашого походу), який далі допомагав мені в пошуках Вови. Ми дійшли до місця нашого обіду і спустилися назад, по дорозі виглядаючи сліди за межами стежки. Але слідів не було, а вниз йшла тільки одна стежка.

І ось ми знову в каньйоні і Вітя намагається вийти на зв'язок з Вовою, телефон якого не відповідає (оператор повідомив, що його номер не доступний — немає коштів для активації роумінгу). Вітя поповнив Вові рахунок і ще раз його набрав, після чого від Вови приходить: «Ви де?», — що відразу підняло всім настрій (якщо є зв'язок, то все буде добре). На повідомлення з проханням надіслати свої координати Вова не відповів.

Справа наближалася до заходу сонця, і ми вирішили перебратися трохи вище за течією річки і розбити табір, щоб основна частина групи займалася вечерею і наметами. На черговому пагорбі Вітя зловив інтернет і з подивом виявив, що Вова є в скайпі. Далі був приблизно такий діалог:
— Ти де?
— Секунду... я на лівому березі.
— Вернись до місця обіду.
— Я не можу.

На цьому зв'язок перервався, і я з Вітею відправився на пошуки лівого берега і Вови. Ми знову пройшли шлях до першого струмка, на лівому березі якого міг бути Вова. Пошуки результатів не дали, береги вгору за течією були густо зарослими, і ніяких слідів там не було, не кажучи вже про те, що мені і без рюкзаку було складно пробиратися через зарості.

Повернувшись до стежки, ми почали спускатися вздовж струмка до каньйону, поки не дісталися до непрохідного місця. До цього моменту почало сутеніти, і далі ми пересувалися вже з ліхтариками. Ми перебралися через відріг і знову були в каньйоні, тільки нижче за течією того місця, де стежка спускається в каньйон. На вулиці було +25, а ніч обіцяла бути теплою, тому Вова без проблем міг переночувати. Якби у нього були проблеми зі здоров'ям, він ми написав про це в скайпі, тому ми вже вирішили повернутися в табір і продовжити пошуки завтра.

У сутінках ми піднімалися по дну каньйону вгору за течією, періодично перестрибуючи з каменя на камінь, якими було рясно всіяне дно каньйону. І тут з протилежного берега нас висвітлив ліхтарик, це був Вова. Він стояв в шортах біля свого рюкзака і був радий нас бачити. Всі розпитування ми залишили на потім і почекали поки Вова збереться, після чого полізли вгору до стежки, яка проходила на 30 метрів вище по схилу.

похід в гори Туреччини

Вже в таборі Вова розповів свою історію. Після обіду він крокував вниз по стежці, поки не почув шум річки. У цей момент він вирішив зрізати і безпосередньо спуститься до води, після чого перебрався на інший берег і почав шукати уздовж берега продовження стежки. До моменту нашої появи він уже збирався лягати спати, але вирішив скупатися, щоб не бруднити спальник. У цей момент ми його і знайшли:)

Після цієї розповіді у мене було більше питань, ніж відповідей. Наприклад, Вова сказав, що він тільки один раз перетинав водну перешкоду, хоча по дорозі він повинен був перетнути струмок і річку в каньйоні, чого за його словами він не робив. Ще залишилося таємницею, чому він звернув із стежки і спустився безпосередньо до води. Загалом, далі ми Вову самого не відпускали:)

У перший день походу я обумовлюю сценарій, коли комусь із учасників походу здасться, що він загубився. Найголовніше правило — повернутися до того місця, де учасник останній раз бачив інших учасників, і я за ним повернуся. Привали ми зазвичай робимо раз в 30–40 хвилин (в залежності від рельєфу), тому загубитися складно, але, як показала історія з Вовою, можливо:)

P.S. Імена героїв свідомо змінені, всі збіги випадкові.

Ось ще декілька історій з походів: